Het onofficiële Zeitgeist Movement NL Forum

Poll

Kom jij ook naar de vrijheidsparade ?

zeker weten, door weer en wind!!
4 (30.8%)
waarschijnlijk wel
3 (23.1%)
nee, kan helaas niet
2 (15.4%)
sorry, ik ben een luiwammes
4 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Share this topic on Del.icio.usShare this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on LiveShare this topic on MySpaceShare this topic on RedditShare this topic on StumbleUponShare this topic on Twitter

Auteur Topic: VrijheidsParade 2.0 13 December Utrecht  (gelezen 3648 keer)

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • MSN Messenger - denisisstom@hotmail.com
    • Bekijk profiel
VrijheidsParade 2.0 13 December Utrecht
« Gepost op: juli 13, 2009, 16:04:53 »
De Vrijheidsparade, 13 dec utrecht:
http://www.vrijheidsparade.nl/nieuws/

Zoek de vrijheid... (Vrijheidsparade 13 Dec Utrecht)

Vrijheid is het geboorterecht van ieder mens en het natuurlijke verlangen van de mens om zijn doen en laten te kunnen beheersen. Er lijken echter krachten in de samenleving actief te zijn die uw natuurlijke vrijheid juist willen afnemen.
Een kleine greep uit de voorbeelden:

* herintroductie van het persoonsbewijs (met vingerafdrukken, gezichtsscan, centrale opslag en gegevenskoppeling).
    * Afbraak van vrijheid en omgekeerde bewijslast (U moet in veel gevallen zelf uw onschuld bewijzen).
    * Europese politiemacht, grondwet (U had toch nee gestemd?) en onder andere een Europees uitleveringsverdrag zonder tussenkomst Nederlandse rechter.
    * Exponentieel toegenomen centrale gegevens-registratie (controledrift, cameratoezicht, OV-chipkaart, EPD)
    * Beperking van vrije meningsuiting.

Vrije keuze en zelfbeschikking

Iedereen zou het recht moeten hebben op privacy en een eigen leven. Voor de gemiddelde mens is dit logisch maar blijkbaar niet voor de overheid... Zo langzamerhand lijkt het of de burger in dienst is van de overheid, in plaats van dat de overheid de burger dient. Met de toenemende betutteling neemt de overheid steeds meer individuele verantwoordelijkheid weg. Desondanks legt de overheid de aansprakelijkheid bij de burger. Zij lijkt de burger meer en meer te wantrouwen en daarom te willen controleren.

Het politieke circus en de media lijken het oude spreekwoord: verdeel en heers, heel goed te begrijpen. Soms vraagt men zich af of het nu de ‘terroristen’ of de politiek en media zijn die alles opblazen. Wij zijn allemaal mens, en willen niet in hokjes gedrukt worden: hokjes verdeeld in goed en slecht.

Politici zeggen enkel wat ze schijnen te (moeten) vinden maar nooit wat ze voelen. Bent u de loze beloften van politici ook zo zat? Ziet u door het bos van ‘links’ en ‘rechts’ ook de bomen niet meer? Het lijken schijntegenstellingen om mensen te verdelen want wat u ook stemt; er lijkt niets wezenlijks te veranderen.

De media en politiek lijken steeds minder vragen te stellen. Zij presenteren oorlog als het enige middel voor ‘vrede en democratie.’ Is er dan geen vrede mogelijk zonder oorlog? Vrede en oorlog lijken wel elkaars synoniem: oorlog = vrede. Het is de wereld op zijn kop.

Geldverkwisting, corruptie en incompetentie van de overheid zijn aan de orde van de dag. Armen worden armer, de rijken ook. Banken worden gered, de mensen niet. De bonuscultuur gaat lustig door terwijl de de minst draagkrachtigen worden gekort.

Terreuralarmen, klimaatrampen, pandemieën en financiële crises: het lijkt alsof de overheid haar onderdanen angst wil inboezemen om ons ontvankelijk te maken voor nieuwe vrijheidsbeperkende maatregelen. Wij laten ons niet regeren door angst. Als burgers van Nederland zijn wij één. Onze kracht zit in het getal: wij laten ons niet verdelen en zijn met veel meer dan de kleine groep die onze vrijheid denkt te mogen afnemen.

Op de Vrijheidsparade willen wij die verbondenheid laten zien en ons geboorterecht, onze vrijheid vieren. De Vrijheidsparade maken we met z’n allen. Het is geen demonstratie maar een positieve parade van mensen die zich vrij weten, vrijheid als wezenlijk onderdeel van het mens-zijn en zich dat niet laten ontnemen!

Kom naar de Vrijheidsparade op Zondag 13 December in Utrecht. Promotiemateriaal kunt u vinden op onze Pers en Promotie pagina

Wat is de Vrijheidsparade?

De Vrijheidsparade is de dag waar mensen opkomen voor hun vrijheid. Deze dag is nodig omdat onze vrijheden bedreigd worden.

Waarom?

De Nederlandse overheid breekt persoonlijke vrijheid, privacy en burgerrechten in steeds rapper tempo af. De afgelopen jaren is dit stapsgewijs gedaan, zonder uw instemming te vragen. Wij vinden dat de macht over het persoonlijke en het maatschappelijke leven thuis hoort bij het individu. De Vrijheidsparade is een gezamenlijk signaal van ongenoegen over het gevoerde beleid; een aanklacht tegen verdeeldheid; een promotie voor eenheid!

Door wie en voor wie?

De Vrijheidsparade is initiatief van diverse organisaties en individuen uit allerlei hoeken van de samenleving. Een kleurrijke parade van mensen die met elkaar gemeenschappelijk hebben dat zij zich ernstig zorgen maken over de vrijheid van het bestaan. Iedereen is van harte welkom en doet mee op basis van persoonlijke titel.

Wat is de Vrijheidsparade niet?

De vrijheid van het individu houdt op daar waar hij of zij de vrijheid van anderen inperkt. Daarom is de Vrijheidsparade niet bedoelt voor individuen en groeperingen die geweld propageren, racistisch van aard zijn of misbruikende uitingen voorstaan
« Laatst bewerkt op: december 08, 2009, 21:03:12 by Denizzz »

Offline Michel

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
Re:VrijheidsParade 26 September 2009
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2009, 11:09:04 »
Hallo geachte vrijdenkers.

Alle input is welkom. De website wordt momenteel aan gewerkt, en het is de bedoeling dat we zoveel mogelijk input van iedereen die mee wil doen gaan krijgen. Participeren is het sleutelwoord. Wij kunnen dit niet alleen. Op de achtergrond zijn er al zaken gaande om dit onder de aandacht te gaan brengen, maar dit is lang niet genoeg. Iedereen moet dit horen, want dit wordt gedaan door iedereen. Wij zijn maar de facilitators, maar het gaat uiteindelijk om jullie.

De Vrijheidsparade gaat uiteindelijk om iedereen die verder wil kijken dan de huidige samenleving, en een vrijwillige en vredige sfeer willen in Nederland en daarbuiten. De vrijheidsparade en de website moet je zien als een kader waarin iedereen los kan gaan. Kom met ludieke ideeen voor tijdens de parade. Gebruik je fantasie en we komen heel ver.

Ik nodig jullie bij deze allemaal uit om de website te bekijken en tips, ideeën of links  te sturen naar ons, en dit zoveel mogelijk bekendheid te geven.

M.v.g
Michel (webmaster van www.vrijheidsparade.nl)

Offline Corwin

• Administrator
  • Post Held
    • ICQ Messenger - 550514825
    • MSN Messenger - corwin@zeitgeistmovement.nl
    • Bekijk profiel
    • www.ZeitgeistMovement.nl
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2009, 17:02:21 »

Heb in elk geval alvast de banner en een link op de frontpage gezet.

Site ziet er goed uit zo. Hoe was je het bloggen van plan te gaan doen?

Offline Angelica

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2009, 10:36:28 »
lol zit ik net een topic te maken bij promoten rofl meerdere folders /flyers uitdelen aan de nieuwkomers .iig dus op die dag we kunnen ook wat speldjes laten maken of zelf maken zo kunnen we zien wie er al lid is van zeitgeist en wie nog niet .
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2009, 10:41:36 by Angelica »

Offline Olle

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2009, 19:06:27 »
Hoi beste movement mensen,
Ik heb de link van de websites op mijn site toegevoegd (www.rijkaanki.nl), dat ik voor nu wat ik kan betekenen.

mevr. Burgermeister die de VN, Baxter en WHO aanklacht tegen de griep en vaccinatie, is dit in het nieuws geweest heeft de politiek hier iets over gezegt? Nee, heel raar. doet de media er wat mee, niet echt.
Desire Röver spreekt over vaccineren op youtube interessant!!
Geen idee hoe ik hier voor aan moet geven, maar wel iets waar ik wat mee zou willen.

Er zijn zover ik heb begrepen zelfs plannen om mensen te verplichten zich te laten vaccineren (weet nu niet of dit hie of in Amerika is)

De media is geen vrij medium iedereen weet dit inmiddels wel, wordt hier wat aangedaan? nee, daar wil ik ook wat mee.

Amerika heeft een wet waar zij iedereen zonder enig bewijs door alleen maar te zeggen dat je wordt verdacht van terrorisme ze alles met je mogen doen. Dan is China nog een lievertje zou ik bijna zeggen.
Europa, lekkere eenheid, echt veel concreets is er nog niet gepresteerd waar heel Europa wat aan heeft.
Groet,
Olle

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2009, 16:05:43 »
Morgenavond (dinsdag 18 augustus) is er vanaf 19h een vrijheidsparade-meeting!
Als iemand hier zich geroepen voelt iets bij te dragen, ben je van harte welkom (Daniel Goedkoopstraat 18 Amsterdam).

--- ---

Graag zou ik van de dag zelf (zaterdag 26 september Den Haag) zou ik graag als meeting point willen zien voor zeitgeist. Eens een keer met zijn allen samenkomen (zoals op Z-day) en er een geweldige dag van maken...

Offline Olle

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2009, 17:30:09 »
Hoi, heel mooi initiatief.
Ik heb een client in mijn praktijk en zal dit niet halen.
Vindt ik echt jammer, vanaf volgende week ben ik het land uit.
Als ik terug ben hoop ik nog tijd te vinden en de gang van zaken door tenemen.

Groet,
Olle

Offline R0bert

• Volledige Poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2009, 18:44:07 »
Wordt dit ook gedocumenteerd die avond of kunnen we dat gewoon nalezen op www.vrijheidsparade.nl ?

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2009, 13:24:25 »
verslag van de meeting/site update:

http://www.vrijheidsparade.nl/leesnieuws/update

Offline Grigori

• Sr. Poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2009, 11:54:02 »

Lekker bezig.
Goed idee lijkt me even een mailingsturen en een vraag stellen wie allemaal kan aangeven, wanneer en waar te gaan flyeren en ook vragen of zij de boel weer doorsturen, zodat we een overzicht, of jij een overzicht kan houden wat er al gedaan wordt aan promotie.
ik ga op vakantie maar kan paar dagen van te voren nog flyeren +
via de mail het een en ander doorsturen. alex weet ik niet, want die is dan misschien ierland aan het verkennen,

best of luck

Offline Grigori

• Sr. Poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2009, 11:59:22 »

oja, en dan overzicht waar wat gedaan wordt even doormailen,
zodat mensen, als er redelijk wat zijn, niet dezelfde locaties afgaan.
niet dat het kwaad kan, ik zat ook te denken, met mooi weer gewoon uitdelen bij centraal stations aan de voorkant en dan vooral letten op wie naar de grote letters van je flyer kijkt, alvorens ze aan te spreken en een lichtje te laten zien.

bij de term vrijheid, zitten ook blokkerende associaties bij mij, alsof mensen hun vrijheid van de ego expressies, duistere kanten, irritant doen, luid zijn, mensen lastig vallen, vrijheid tot misbruik van alles wat moraal heeft zo'n beetje... van JEEE we krijgen een dag om buiten te spelen ala gayparade achtige nepperij. maarja zal wel positieve dag worden, alleen ik denk ik meld het hier ff, om mensen dat tikkie mee te geven erop te letten en vrijheid iets meer te defineren in de vrijheid om voor je gezondheid, rechten, ontwikkeling en samenwerking met andere opkomen is... de vrijheid zonder duidelijk gezondheidsobjectieven, gewoon net als geld verdienen etc is... tijdelijk handig, maar met een piano boven je hoofd blijven leven...

Grigori

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2009, 22:52:41 »
Als iemand zin heeft een video over vrijheid te maken ga leef je uit, zet hem online en meld hem bij ons aan!!

Hier staan er al een paar: http://www.youtube.com/user/Denizzz123 maar er komen er nog veel meer aan.
We, We Are Change - Anarchiel.com - Zeitgeist, gaan de komende dagen in de stad filmen/interviews houden en flyeren, als je zin hebt om mee te doen laat het maar horen!!

- Wil je voor de camera?
- Wil je helpen flyeren de komende weken?
- Heb je een camera en/of goede microfoon?

We kunnen alle hulp gebruiken!!

denis@stomzinnig.nl

ps.

De www.vrijheidsparade.nl heeft een compleet nieuw gezicht gekregen en gaat meer dan 1 keer gehouden worden Tijd om de handen bij elkaar te steken!
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2009, 23:02:19 by Denizzz »

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2009, 23:17:03 »
er staan weer een heel berg video's bij...

graag zou ik jullie mening wel een willen horen of een inzending van ons zien...
Wie is hier goed in?  ;D

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 07, 2009, 13:12:50 »
Wie van ons wil meedoen aan een promo actie voor de vrijheidsparade?

We gaan donderdag Den Haag in met flyers en camera's!! Een soort "everything is OK" actie... 

Everything is OK 7 - The Peaceful Edition

Wie doen er mee?

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 20, 2009, 23:34:06 »
Dames en heren uit heel Nederland...

Aanstaande zaterdag onbeperkt reizen voor slechts € 12,50 bij het Kruitvat !!

Kom dus allemaal naar de Vrijheidsparade, we maken er een hele toffe dag van en als we allemaal ook wat extra mensen meenemen zijn we echt met veel mensen (schatting tussen de 500 en 2500 mensen). Nemen die dus allemaal nog iemand mee... reken maar uit...

Hier de link naar het Kruitvat en volg de berichten op www.vrijheidsparade.nl
(stem ook even op de poll aldaar)

« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 23:43:26 by Denizzz »

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: september 22, 2009, 15:17:21 »
De Vrijheidsparade 26-09-09: Rapper Manu over vrijheid

Offline Draiden

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 25, 2009, 07:02:22 »
Ik kan helaas niet. Maar veel succes morgen! Hopelijk valt dit op in de media dan gaat het balletje wel lopen!

Offline nongwill

• Volledige Poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 27, 2009, 09:58:56 »
Omdat ik er helaas niet bij kon zijn wil ik toch weten hoe het gegaan is. Wie waren er van de zeitgeist bij. Was het een grote bijeenkomst. Was het duidelijk voor het publiek?

Offline whaha

• Filosoof / Schrijver
  • Administrator
  • Post Held
  • Keuzes maken de Mens.
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 27, 2009, 11:16:47 »
Ja, maar zo goed als mediastilte.

Geen vermelding op nu.nl of bij de NOS, wel een klein ANP berichtje dat overgenomen is door o.a. Telegraaf & reformatorisch dagblad.

Ik heb zo'n 60 Zeitgeist Addendum DVD's uitgedeeld onder de deelnemers en een paar in het publiek.

400 mensen, het leek mij duidelijk.
Kijk en Zie.
Zie en Denk.
Denk en ontdek.

Ont-dek Waarom.
Be-denk Waarom Niet.

Offline Unityinsight

• Sr. Poster
  • De wereld is een spiegel, wat zie jij?
    • Bekijk profiel
    • Mijn hyves, voeg me toe en we maken er samen iets moois van.
« Reactie #19 Gepost op: september 29, 2009, 22:44:53 »
Het filmpje van de vrijheidsparade gemaakt door bananenbuurman.

Verslag van de Vrijheidsparade in Den Haag

Roept u maar:

Last 5 Shouts:

juli 29, 2010, 13:19:10

Corwin

Doet deze het nog?  ;D
juli 12, 2010, 20:08:30

JohnnyM

De VS heeft het met BP zo goed voor elkaar, nog even en zelfs water wordt schaars!
juli 06, 2010, 13:26:56

RienekeDeGekste

Wie heeft er nog een mooi flyer bestand die ik kan printen en verspreiden?
juni 19, 2010, 17:36:41

whaha

A.S. Zaterdag
Lezing Eindhoven
Venus Project
juni 04, 2010, 08:28:59

SonGoku

check mijn myspace pagina, daar staat nog al wat info in mij blogs, o.a. gedichten, muziek en vooral info ... www.myspace.com/sonofgodkun

Show 50 latest

Laatste Polls

Recente posts