Het onofficiële Zeitgeist Movement NL Forum

Share this topic on Del.icio.usShare this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on LiveShare this topic on MySpaceShare this topic on RedditShare this topic on StumbleUponShare this topic on Twitter

Auteur Topic: [vrijdag 6 november] Docu avond: "The Fall of the Republic"  (gelezen 4040 keer)

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • MSN Messenger - denisisstom@hotmail.com
    • Bekijk profiel
[vrijdag 6 november] Docu avond: "The Fall of the Republic"
« Gepost op: juli 13, 2009, 16:12:15 »
volgende editie:

Wanneer:   Vrijdag 6 November
Waar:         Daniel Goedkoopstraat 18, Amsterdam
Hoelaat:     Deur is open vanaf 19.00 uur (start docu, rond 20.00 uur)
Entree:       Gratis, neem eventueel eigen eten en drinken mee!
Docu:         "The Fall of the Republic" (duur 2uur en 25 minuten)

Hallo lieve medemensen,

Tijdens de vergadering van de vrijheidsparade kwam de vraag om weer een docu avond te houden om "The fall of the republic" te draaien. Een zeer goede docu (zelf nog niet helemaal gezien) die me al door meedere personen aangeraden is...

Deze docu avond zal gepromoot gaan worden via zeitgeist, we are change, anachiel.com en hyves. Dus ik verwacht een mooie opkomst, er kunnen max 80-90 mensen naar binnen en neem eigen eten en drinken mee!

Tot volgende week vrijdag...

Denizzz

(laat svp even weten dat je komt denis @ stomzinnig.nl )
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2009, 13:51:29 by Denizzz »

Offline takethissmile

• Beginnende Poster
  • *
    • MSN Messenger - Trabben@hotmail.com
    • Bekijk profiel
Re:[elke 1e vrijdag van de maand] Docu avond
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2009, 15:57:42 »
Goed initiatief.

Offline julllian44

• Jr. Poster
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2009, 10:11:36 »
maybe wil ik komen maar welke docu wordt er getoond heb al heel wat gezien namelijk  ;D

Offline elements

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2009, 13:48:38 »
waarschijnlijk zal ik ook die kant op komen.

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2009, 14:01:07 »
@jullian44  Doe maar een suggestie...!

Offline julllian44

• Jr. Poster
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2009, 23:54:25 »
haha dont know the obama deception is wel een movie die aansluit op zeitgeist en ook actueel is... wel al gezien maar wil ik nog wel een keer zien

Offline Olle

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2009, 18:09:29 »
Goed idee,

lijkt mij erg goed op een goed netwerk te scheppen het zijn geen kinderachtige onderwerpen.
Ik kijk er naar uit,

Olle

Offline Alex Joseph

• Volledige Poster
  • Zolang er nog sloten zijn, zijn we niet echt vrij
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2009, 13:42:21 »

Als ik vrijdag niet door de matrix wordt opgeroepen om te komen werken dan kom ik ook:)
De obama deception lijkt me wel een goeie om samen te kijken, alhoewel ik 'm wel al heb gezien. Ik kijk liever een documentaire die over alternatieven gaan. Misschien de orientation presentation guide van Jacque Fresco ofzo? Die heb ik nog niet gezien. Wel een stukje gelezen. Of de documentaire 'The Take' van Naomi Klein, die gaat over fabrieksarbeiders in Argentinie die zelf weer, zonder manager(s), hun fabriek op poten zetten nadat ie falliet zijn gegaan door een economische crisis. In deze documentaire zie je goed dat als de wil er echt is, en de vaardigheden en kennis moet er natuurlijk ook zijn, dat een groep mensen dan best zonder manager goed een bedrijf kunnen runnen.

Wat vinden jullie?
'Wat je in de ene situatie inhoud moet er in een volgende situatie uit'

Offline scharlatan

• Jr. Poster
  • **
  • breathed out by the universe
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2009, 16:27:28 »
Ik zal wel komen, misschien met 1-2 anderen. Maar dat is onwaarschijnlijk, iedereen is met vakantie.

Ik heb een aantal documentaires over interessante onderwerpen als philosophie/natuurkunde. Mijn favoriete op dit moment is "what we still don't know". De 3 oude vragen "are we alone", "are we real" en "why are we here?" worden besproken, met nieuwste (of wel al 100 jaar oude) kennis over de expansie van het universum, donkere materie en energie (al gehoord? nee? dan is het al wat voor jouw), maar ook of er aliens bestaan, of wij niet allemaal in een computer leven (à la matrix) enzoverder.

Waarom is deze documentaire belangrijk? Als we de wereld willen veranderen, moeten we ze eerst begrijpen - op een natuurkundig niveau, afgezien van opinies en maatschappij. We moeten de NATUUR begrijpen.

Hier een voorproefje:

what we still dont know

Maar niet ten einde kijken, want anders wordt het zaai op vrijdag.   ;)

Intolerance is the most tolerated construct on the globe.
Let's change that!

Offline Alex Joseph

• Volledige Poster
  • Zolang er nog sloten zijn, zijn we niet echt vrij
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2009, 11:33:35 »

Ik heb er de eerste paar minuten van gekeken en even doorheen gezapt en de docu bevalt me niet heel erg. Ik heb het idee dat deze docu op praktisch niveau niet heel erg veel toevoegt aan het streven van de zeitgeist beweging. Volgens mij is het gewoon een beetje intellectueel gelul door wat ouder mannen (altijd mannen..) die uiteindelijk niet echt ingaan op de zwaarte en mogelijkheden van het menselijk leven en de alledaagse realiteit waar we inzitten. Ik 'moet' 'm misschien nog beter kijken, maar ik heb zoiets van: 'Als in de eerste paar minuten al niet een strakke toon gezet wordt van: 'Hier gaan we het overhebben en dit heeft direct effect op jouw dagelijkse leven' dan valt het voor mij al vrij snel af.'

Doe dan maar liever de 'Obama Deception'.
'Wat je in de ene situatie inhoud moet er in een volgende situatie uit'

Offline babalski

• Forum Moderator
  • Volledige Poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2009, 19:14:41 »
@ scharlatan

Die docu is erg fijn had eerst deel 3 jaren terug gezien toen ik erachter kwam dat er nog 2 delen waren :).

Hoewel ik het met de conclusies niet altijd eens was is het een fijne docu die goed vragen stelt zoals dat hoort.

weet wel dat dit deel 3 is, niet dat het verplicht is om eerst die anderen te kijken ofzo maar dan snap je wel beter de vraagstellingen en de conclusies (uit mijn eigen ervaring).

Ben er helaas niet bij maar veel succes ermee.
"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht"

Offline julllian44

• Jr. Poster
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2009, 16:57:52 »
tja balen mijn auto is kapot mijn bumper hangt er half af anders had ik wel even langsgekomen.....balen....maar verder vond ik het wel onduidelijk of het wel doorging of niet

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2009, 17:30:13 »
omdat het vakantie periode is en ik op voorhand al veel afzeggingen had hierdoor, komen zo nog wat vrienden van mij erbij!

Offline scharlatan

• Jr. Poster
  • **
  • breathed out by the universe
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2009, 19:05:09 »
Hoi iedereen. Sorry, maar ik moet dit even kwijt: GODVERDOMME. Ik stond net 1 uur aan mijn metrohalte, en er kwam geen tram. Fiets is stuk, ik heb geen Auto, en ik kwam hier niet weg! Ik woon in Amstelveen, en als daar de tram niet komt, dan komt er ook NIETS  :( Sorry dat ik er niet was, ik wilde eigenlijk in elk geval erbij zijn, maar ik ben nu gewoon stuck bij mij thuis. Sorry, volgende keer ben ik erbij, en ook bij de volgende vergadering. Fuck het OV...
Intolerance is the most tolerated construct on the globe.
Let's change that!

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
verslag vrijdag 7 augustus
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2009, 20:50:05 »
Verslag vrijdag 7 augustus:

Uiteindelijk zijn er 10 mensen gekomen buiten ertwrt en mij, waarvan zelfs een groepje ons gevonden had via google en een gezellige avond!

Heb gedraaid:

- belgisch tv programma over monsanto
- Home ( youtube)

Is er animo om dit over 2 weken weer te doen? Anders wordt het de volgende 1e vrijdag van de maand! ( vrijdag 4 September )
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2009, 14:42:17 by Denizzz »

Offline julllian44

• Jr. Poster
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: augustus 08, 2009, 11:31:43 »
aha ok nou das toch 10 mense tja als er weer volgende week ook wat mense kome wil ik best kome maar ik ga nu eerst me auto late make  ::)

Offline Draiden

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: augustus 08, 2009, 15:34:14 »
uiteindelijk zijn er 10 mensen gekomen buiten ertwrt en mij, waarvan zelfs een groepje ons gevonden had via google en een gezellige avond!

Heb gedraaid:

- belgisch tv programma over monsanto
- Home ( youtube)

Is er animo om dit over 2 weken weer te doen? Anders wordt het de volgende 1e vrijdag van de maand! ( vrijdag 4 September )

Home hebben wij ook gezien ja. Erg interessant. Voornamelijk de mogelijkheden om de uitstoot sowieso te verminderen. Helaas luisteren daar maar weinig mensen echt naar.

Klinkt in iedergeval als een geslaagde avond. Ik ben benieuwd wanneer ik een keer langs kan komen (woon in het zuiden v/h land en heb de eerste vrijdag van de maand altijd een evenement op het werk.

Offline Grigori

• Sr. Poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: augustus 10, 2009, 04:39:07 »
Hey iedereen,

Volgende keer ben ik ook van de partij. Ik heb nog wel een paar goeie suggesties voor
documentaires om te kijken denk ik :) ik ben blij om te lezen dat er nog 10 man waren
en idd, na de vakantie als iedereen weer een mailtje krijgt over een avondje samen
docu kijken en babbelen enz zal het best wat drukker zijn.

Draiden, over de uitstoot bij de documentaire home, daar gaan ze in op het CO2 element...
Er is voldoende informatie en goede documentaires te kijken die je wetenschappelijk en
met basale logica kunnen uitleggen, waarom de uitstoot van CO2 en/of de stijgende gehaltes
in de lucht, geen schade doen aan de natuur, dus niet de opwarming veroorzaken en een
excuus zijn voor de elite om ons scheel te laten betalen aan een nieuwe belasting.

als je dat met uitstoot bedoelde, alsjeblieft help jezelf uit die nachtmerrie. mocht je met
uitstoot afval bedoelen, menselijk negatief gedrag en negatieve energie, dan heb je 100%
gelijk :)

tot volgende keer y'all

G

Offline Denizzz

• Forum Moderator
  • Post Held
    • Bekijk profiel
Re:[vrijdag 21 augustus] Docu avond
« Reactie #18 Gepost op: augustus 10, 2009, 08:59:16 »
nieuwe datum is: vrijdag 21 augustus!

Offline dagonweb

• Beginnende Poster
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: augustus 17, 2009, 21:32:29 »
Ik heb er de eerste paar minuten van gekeken en even doorheen gezapt en de docu bevalt me niet heel erg. Ik heb het idee dat deze docu op praktisch niveau niet heel erg veel toevoegt aan het streven van de zeitgeist beweging. Volgens mij is het gewoon een beetje intellectueel gelul door wat ouder mannen (altijd mannen..) die uiteindelijk niet echt ingaan op de zwaarte en mogelijkheden van het menselijk leven en de alledaagse realiteit waar we inzitten. Ik 'moet' 'm misschien nog beter kijken, maar ik heb zoiets van: 'Als in de eerste paar minuten al niet een strakke toon gezet wordt van: 'Hier gaan we het overhebben en dit heeft direct effect op jouw dagelijkse leven' dan valt het voor mij al vrij snel af.'

Everyone comes to these gatherings with an individual foundation, especially those with a penchant for restlessness and unease. My reason to be strongly disposed towards the Venus business, is primarily longterm planning, with a very strong desire for longterm thinking and creating options and freedoms. Consequently, what I regard as nothing short of critical is precisely that - allowing what works and what gives everyone as many options as possible, without excluding anyone. I am with the Venus project to support that ideal. Maximum inclusion, maximum freedoms, zero exclusion, indefinitely.

Hence what I object to is cutting out what you don't immedatiately get, largely on prejudice and parochial intuition.  As far as I am concerned, if the dutch branch of the Venus project twists itself in a closed off loop, a parody, then I won't bother.  I suggest everyone does the same and give pointless and tedious minimalism not a second of your attention.  What I do, what you do, what anyone or everyone would aim for is maximum impact with fair investment and an open mind. Reap what you sow.

Roept u maar:

Last 5 Shouts:

juli 29, 2010, 13:19:10

Corwin

Doet deze het nog?  ;D
juli 12, 2010, 20:08:30

JohnnyM

De VS heeft het met BP zo goed voor elkaar, nog even en zelfs water wordt schaars!
juli 06, 2010, 13:26:56

RienekeDeGekste

Wie heeft er nog een mooi flyer bestand die ik kan printen en verspreiden?
juni 19, 2010, 17:36:41

whaha

A.S. Zaterdag
Lezing Eindhoven
Venus Project
juni 04, 2010, 08:28:59

SonGoku

check mijn myspace pagina, daar staat nog al wat info in mij blogs, o.a. gedichten, muziek en vooral info ... www.myspace.com/sonofgodkun

Show 50 latest

Laatste Polls

Recente posts